Resuming podcast

20 de Febrer de 2023 a les 17:17

Bona nota a la campanya 'Rubí s'ho val' tot i la dificultat per aconseguir els descomptes

Compartir

Un 85% dels compradors dels vals de la campanya nadalenca 'Rubí s'ho val' valoren la iniciativa amb més d'un 4 sobre 5; percentatge que en el cas dels comerços és del 60%. Es tracta d'una satisfacció alta però per sota de la recollida a les altres ciutats on s'ha fet la proposta, segons una enquesta elaborada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa.

✍🏼 David García

Aquest era el quart any de la campanya Rubí s'ho val', impulsada per l'Ajuntament i la Cambra, i el primer en el qual la iniciativa s'estenia també a Terrassa i Castellbisbal. A la nostra ciutat, es van emetre 17.000 vals de 10 € que els rubinencs podien comprar per 5 € i gastar-los als 156 comerços adherits. Els vals es venien en línia i, els tres dies que se'n va obrir la compra, les unitats disponibles es van esgotar en qüestió de minuts, gairebé col·lapsant la plataforma de venda.

La dificultat per accedir als vals és, precisament, un dels comentaris que han fet els usuaris a l'enquesta. Recordem que, fins i tot, hi ha hagut propostes electorals per canviar el funcionament de la campanya. La meitat dels compradors dels 17.000 vals, però, consideren que el procediment ha estat senzill. Prop del 20% han reconegut que, gràcies als vals, han fet compres que no tenien previst fer. I el 41,8% explica que els vals els han fet avançar compres que tenien pensades per a més endavant. A l'hora de valorar la proposta, prop del 85% posen una nota igual o superior a 4 sobre 5.

Pel que fa a les botigues participants, el 72% considera que 'Rubí s'ho val' ha contribuït a l'augment de les vendes durant la campanya. De fet, gairebé 4 de 10 deu negocis consideren que l'increment de facturació ha estat "destacat" o "moderat". El 84% explica que no han tingut cap mena de problema a l'hora de fer servir els vals. Un 60% dels establiments que han repartit els vals posen a la campanya una nota igual o superior a 4 sobre 5.

L'enquesta de la Cambra mostra un grau de satisfacció més alt a les altres dues ciutats que han acollit la campanya. A Terrassa, el 96,8% dels participants posen la nota més alta a la campanya i, a Castellbisbal, un 92,6%. Entre les botigues, els percentatges són del 87,3% i 80%, respectivament.

En total, la Cambra explica que les campanyes de vals de Nadal han arribat a 8.630 i 424 comerços dels tres municipis. L'impacte econòmic directe ha estat de 750.000 € i l'ens cameral estima que l'activitat comercial induïda, gràcies al seu efecte multiplicador, pot haver superat els 3.750.000 €.