El síndic proposa un nou sistema per al repartiment d’entrades de Festa Major

Actualitat

El síndic de greuges de Rubí, Carles Aluju, ha fet arribar a l’equip de govern (PSC-ECP) una proposta per establir un repartiment de les entrades de Festa Major inspirat en el procés d’adjudicació d’habitatges públics. L’adjudicació es faria a través d’un sorteig només per a la gent empadronada a Rubí.

Cua a La Sala aconseguir entrades dels concerts de la Festa Major 2025 / Ràdio Rubí

✍🏼 Pamela Martínez Ortega

El nou sistema, com ja passa ara, només s’utilitzaria per aconseguir les entrades dels espectacles que es fan als recintes amb aforament limitat i sorgeix després del malestar de la ciutadania per les llargues cues que es van formar durant el procediment d’enguany a l’exterior del teatre municipal La Sala i pel funcionament del web. A més, Aluju, ha destacat que la proposta planteja oferir un procés diferenciat per a les persones amb mobilitat reduïda i els seus acompanyants.

Amb aquesta proposta, el síndic pretén que l’assignació d’entrades es faci per un únic procediment destinat a les persones empadronades a la ciutat, eliminar les reserves en línia i reduir al mínim les cures al carrer, així com fixar un preu simbòlic (10 euros pel cap de cartell i cinc euros per a la resta de concerts) per garantir la màxima assistència als espectacles. En aquest sentit, la proposta del síndic contempla destinar la inversió de les entrades en les entitats de Rubí, retornar els diners o reconvertir-les en vals descompte que es puguin bescanviar al mateix recinte si hi ha servei de bar, als bars de l’Escardívol, a les paradetes de l’Illa de Vianants, a les food trucks de la plaça Pearson i Figueres o als comerços de la ciutat.

Com es faria l’assignació d’entrades?

L’endemà que l’Ajuntament donés a conèixer els artistes que vindran a la Festa Major, el procés s’iniciaria amb un únic procediment de registre per a totes les sol·licituds, també les de les persones amb diversitat funcional. Després d’introduir les dades personals, cada persona podria seleccionar de cadascun dels espectacles quantes entrades vol, fins a un màxim de quatre. Aquest registre es podria fer via web o presencialment durant una setmana.

Esgotat el termini per fer el registre, l’Ajuntament disposaria de dos dies per preparar les sol·licituds o resoldre incidències. A continuació es fixaria un dia per al sorteig de les entrades en un acte públic. El sorteig només es faria per als espectacles que tinguin una demanda superior a l’aforament. En la resta d’espectacles, s’assignarien directament les entrades demanades. El sistema informàtic assignaria les entrades de manera aleatòria fins a exhaurir-les. L’endemà del sorteig, i durant els següents cinc dies, les persones escollides rebrien les entrades. Les persones que hagin escollit l’entrega per correu electrònic les rebrien per aquest mètode, i les persones que hagin optat per recollir-les presencialment hauran d’anar al punt de recollida que indiqui l’Ajuntament.

Si després dels dies de recollida hi hagués entrades sense pagar ni recollir, des de la Sindicatura es proposa fer un sorteig de repesca per assignar entrades a partir de la primera sol·licitud, que no va obtenir entrades en el primer sorteig.

Les persones que obtinguin entrades en aquest segon sorteig, disposarien de dos dies per recollir i pagar les entrades assignades.
Si al final d’aquests dos dies encara hi ha entrades disponibles, la Sindicatura proposa deixar-les a la taquilla de cada espectacle. Així, coincidint amb l’inici dels espectacles a La Sala i al Castell, es planteja fer una cua per obtenir les entrades no recollides. I una vegada esgotades les entrades, que la mateixa cua servís per entrar al recinte, en el cas que quedés aforament disponible.

Requisits per accedir a les entrades

El síndic també proposa sis condicions i requisits per poder accedir a l’adjudicació d’entrades:

  1. Constar al padró de Rubí.
  2. Límit de 4 entrades per sol·licitud.
  3. Triar el mètode de recollida d'entrada: presencial o correu electrònic.
  4. Facilitar un telèfon de contacte per avisar per la recollida presencial.
  5. Fer un procés diferenciat per a les persones amb mobilitat reduïda.
  6. Tenir o fer 16 anys durant el 2026.

Des de la Sindicatura s’han ofert per explicar la proposta en detall i que pugui convertir-se en “una font d’inspiració” a l’hora d’elaborar el nou sistema d’adjudicació d’entrades per als esdeveniments de Festa Major

Notícies relacionades

La ventada arrenca una desena d'arbres i provoca diversos despreniments sense danys personals

La ventada arrenca una desena d'arbres i provoca diversos despreniments sense danys personals

Un tros de xapa del pavelló de La Llana ha acabat a la via del tren

L'Ajuntament i Puigfel acorden el tancament i restauració de l'abocador de Can Canyadell

L'Ajuntament i Puigfel acorden el tancament i restauració de l'abocador de Can Canyadell

L'acord està pendent d'aprovació per part de la justícia

Els terrenys de Can Sant Joan on Sant Cugat vol construir milers de pisos estan qualificats com a zona verda

Els terrenys de Can Sant Joan on Sant Cugat vol construir milers de pisos estan qualificats com a zona verda

Reconvertim el Camp de Golf creu que el projecte és inviable urbanísticament i insta Sant Cugat a trobar una altra ubicació

Arriba un nou canvi d'hora amb debat: és necessari o no?

Arriba un nou canvi d'hora amb debat: és necessari o no?

A les 3 de la matinada de diumenge tornaran a ser les 2