11 de Octubre de 2024 a les 14:56
El cos de seguretat local incorpora una unitat que treballarà més a prop del ciutadà, el comerç i les entitats per millorar la cohesió social. La policia de proximitat o comunitària afegeix a les tasques policials tradicionals altres funcions com la pro activitat, la mediació i la resolució de conflictes. Juntament amb les agents cíviques i els agents nocturns conformaran una nova forma d’atenció ciutadana en contacte directe amb la ciutadania.
✍🏼 Belén Tierno Nebot
La nova unitat de proximitat de la Policia Local està formada, en un primer moment, pel Nair, el José, l’Ivan i el Sergio, que són els agents que veurem al carrer. El sergent Ivan i el caporal Manuel s’encarreguen de la coordinació de la unitat. Patrullaran a peu o en moto per fer més fàcil la seva aturada en cas de necessitat. A més, seran els encarregats de recollir les preocupacions i inquietuds dels ciutadans i traslladar-les a d’altres departaments municipals.
L’alcaldessa, Ana Maria Martínez acompanyada de la regidora de seguretat Marta Oliva i Marta Garcia, responsable tècnica de l’àrea de seguretat, policia comunitària i convivència han presentat aquesta unitat que podria augmentar el nombre d’efectius pròximament.
La policia de proximitat, les Agents Cíviques i els Agents Nocturns, una nova forma d'atenció a la ciutadania
La primera edil ha explicat que aquest projecte estava pensat fa molts anys però que gràcies al recent augment de la plantilla de la Policia Local s’ha pogut crear ara. Diu Martinez que la unitat de la policia de proximitat és només un dels elements d’una nova forma d’atenció ciutadana en contacte directe amb la ciutadania. En aquesta nova concepció de la seguretat i la convivència, s’emmarquen també les Agents Cíviques i els Agents Nocturns.
La policia de proximitat es basa en el contacte proper i constant amb la ciutadania i té en compte les seves necessitats, inquietuds i demandes.
La nova unitat establirà relacions positives amb la comunitat per involucrar-se en la resolució de conflictes i prevenir fets delictius. Alguns exemples són la formació de certs col·lectius amb consells preventius, permet reduir el nombre de delictes o l’increment del control de certs establiments que incompleixen la normativa, permet disminuir les afectacions que aquests incompliments causen en la convivència.
Les característiques de la policia de proximitat són: la comprensió mútua entre la ciutadania i l’organització, l’accessibilitat, l’eficàcia i la participació de la ciutadania en el tractament de la seguretat, amb un augment de la seva col·laboració i la corresponsabilitat