Red Eléctrica renova la línia Rubí-Viladecans
La inversió, de 3M€, millorarà un traçat de 17,5 quilòmetres
Red Eléctrica (REE), filial de Redeia i empresa encarregada de les infraestructures del transport de l'electricitat, ha començat les obres de renovació de la línia Rubí- Viladecans. La delegada a Catalunya de REE, Trinidad Sala, explica que les obres "milloraran una infraestructura de cinquanta anys i faran que la xarxa de transport sigui més robusta"
Subestació elèctrica de Can Jardí / Ràdio Rubí
✍🏼 Belén Tierno Nebot
La de Rubí és una línia de 220 Kv amb un traçat de 17,5 quilòmetres que uneix les subestacions de les dues poblacions. El pressupost de l'obra és de poc més de 3 milions d'euros finançats amb el Pla de Recuperació, Transformació i resiliència. La delegada a Catalunya de REE, Trinidad Sala, ha explicat que l'objectiu de les obres és renovar els elements tècnics de la línia de transport per continuar donant la garantia de subministrament. Es tracta d'una infraestructura construïda l'any 1975 que uneix les subestacions de Rubí i Viladecans a les que arriben altres línies per "mallar tota la xarxa catalana".
L'empresa està fent obres a tot Catalunya, algunes per renovar infraestructures i d'altres per crear-ne de noves, per valor de 400 milions d'euros. Sala ha explicat que ja s'està planificant el full de ruta de millora d'aquestes infraestructures fins al 2030 i està prevista una inversió de 13.000 milions més.
Rubí segueix pendent del desplaçament de la línia de Can Fatjó
La línia de 220Kv que passa pel barri de Can Fatjó, propietat de REE, ha estat objecte de demandes de soterrament durant anys. La delegada a Catalunya de REE assegura que les obres que realitza la seva companyia són “únicament les contemplades per la planificació” del govern central. Sala afirma que la renovació de les línies sempre es fa en les mateixes condicions de la infraestructura original. És a dir, que si una línia és aèria, la seva renovació serà així “tret que hi hagi un tercer agent disposat a pagar el soterrament”. En el cas de Rubí i després de moltes negociacions es va arribar a la conclusió que es desplaçaria el traçat i la Generalitat, a través de l’ICAEN, es faria càrrec de la despesa. La darrera informació sobre aquesta qüestió és que l’ICAEN va atorgar una subvenció de 2,14 milions d’euros a l’Ajuntament de Rubí per al desplaçament de les línies de 220 kV que actualment creuen el municipi pel barri de Can Fatjó. L’actuació implicarà el desmantellament de 4,88 quilòmetres de la línia Can Jardí-Mas Figueres, i 1,36 quilòmetres de la línia Can Jardí-Pierola, i la construcció d’un nou traçat de 5,2 quilòmetres en zones no residencials ja antropitzades. El consistori va explicar, a través d’una nota de premsa al febrer d’aquest any, que tenia els diners reservats.