L'Ajuntament amplia els requisits per accedir als ajuts de l'IBI i la plusvàlua

Societat
La documentació s'ha de portar a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
La documentació s'ha de portar a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà

Per demanar els ajuts cal estar empadronat a Rubí un mínim de dos anys, estar el corrent del pagament d’impostos i constar com a contribuent de l’IBI només de l’habitatge de residència habitual. Com a excepció, s’acceptarà que es contribueixi també per una plaça d’aparcament o traster a Rubí sempre que no superi els 10.000 euros de valor cadastral o els 12.000 en cas que es tracti d’un aparcament més un traster.

Si l’immoble està integrat en un edifici destinat a habitatges de caràcter plurifamiliar, aquest haurà de tenir la consideració d’entitat independent a efectes cadastrals.

D’altra banda, en el cas de les persones majors de 65 anys i les persones aturades que visquin soles, els ingressos del sol·licitant han de ser iguals o inferiors al salari mínim interprofessional més un 30%, o el que és el mateix, 11.744 euros l’any. Si no viuen soles, el llindar puja fins al salari mínim interprofessional més un 45% per cada persona de més que visqui en el mateix habitatge.

Com a novetat aquest any, s’introdueix que en el cas que entre els residents a l’habitatge hi hagi alguna persona amb grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut per l’òrgan competent de la Generalitat de Catalunya, s’incrementarà el barem d’ingressos en un 5% per cadascuna de les persones discapacitades.

Els aturats, a més, han de figurar com a demandants de treball inscrits en l’Oficina de Treball de la Generalitat (OTG); les famílies monoparentals han de tenir el títol de família corresponent; i els sol•licitants de l’ajut per la plusvàlua hauran de complir el mateix requisit econòmic d’ingressos i haver d’abonar aquest impost per la transmissió d’un habitatge habitual en el cas de dació en pagament per un deute hipotecari, execució hipotecària o compravenda amb condonació total o parcial del deute hipotecari.

Tots els requisits hauran d’anar acompanyats de la corresponent acreditació. La documentació es pot presentar al Registre General de l’Ajuntament (OAC) fins al 17 d'octubre, excepte per al cas de l'impost de l'Increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua) que es poden sol licitar fins al 31 de desembre. Aquests ajuts se sumen a la bonificació de la taxa d'escombraries per a famílies monoparentals, que es pot sol·licitar fins al 24 d'abril.

Notícies relacionades