Comença la campanya de la renda 2020

Economia i empresaSocietat

Entre dimecres 7 d’abril i dimecres 30 de juny es pot presentar la declaració de l’IRPF d’enguany. Serà una campanya de la renda atípica en la que es podrà fraccionar en sis terminis el pagament però caldrà declarar els ajuts, els ERTOs i l’ingrés mínim vital.


Més d’un milió de catalans han viscut en aquest 2020 algun tipus de suspensió temporal del seu contracte de treball. Els treballadors afectats per un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació hauran de fer la declaració de la renda sempre que els rendiments hagin superat els 22.000 euros. Si s’ha cobrat de més de dos pagadors, hauran de fer la declaració aquells que hagin superat els 14.000 euros (si s'han cobrat almenys 1.500 euros del segon pagador). El SEPE no aplica cap retenció als pagaments de prestacions i això vol dir que s’han de liquidar les retencions de l’IRPF.
Els ajuts que van rebre els autònoms també tributen. L'Agència Tributària les considera rendiments del treball, de manera que s'hauran d'incloure a la declaració (els primers 2.000 euros n'estan exempts). Les ajudes directes, com les que han donat les comunitats autònomes, es consideren rendiments d'activitats econòmiques i també s'han de declarar.
També està obligat a presentar declaració qui hagi rebut l'Ingrés mínim vital. Amb tot es tracta d’una renda exempta i només s’haurà de tributar per les rendes que superin els 11.200 euros anuals. La mesura afecta 460.000 beneficiaris.

Deduccions
Les mares treballadores amb fills menors de tres anys poden tenir una deducció de fins a 1.200 euros per fill, però perden aquest dret si han estat en un ERTO de suspensió total.
També augmenten les desgravacions per donatius. Els que s’hagin fet a partir del gener del 2020 tenen una desgravació de fins al 80% dels primers 150 euros donats, i un 35% de la resta d'aportacions.

Rebaixa tram català
La Generalitat ha aprovat una rebaixa del tram autonòmic de l’IRPF en el cas de persones afectades per un ERRO o en situacions precàries. Així un contribuent amb una renda anual de 20.000 euros s'estalviarà, de mitjana, uns 172 euros.
Fraccionar el pagament en sis cops
Davant la previsió que molts treballadors els hi sortirà la declaració "a pagar", Hisenda permetrà als treballadors en ERTO que aquest pagament es pugui fer en sis cops, i no només en dos com fins ara.


Fomes de fer la declaració

-Per Internet a l’adreça agenciatributaria.es
-Per telèfon amb el pla Le llamamos. Es pot fer entre el 4 de maig i el 29 de juny però cal trucar abans al 901-12-12-24 entre les 9 i les 19h
-De forma presencial demanant cita prèvia. Es pot fer entre el 2 i el 30 de juny però s’haurà de demanar la cita entre el 27 de maig i el 29 de juny al telèfon 901-22-33-44

A més, a la pàgina de l’agència tributària hi ha l’apartat Informador de la Renta que permet coneixer els detalls de la campanya, les novetats i consultar preguntes freqüents sobre diversos temes.

Calendari

7 d'abril. Arrenca la campanya de la renda i patrimoni

4 de maig. Inici de sol·licitud prèvia atenció telefònica pla "Le llamamos"

6 de maig. Inici de l'atenció telefònica per fer declaracions pla "Le llamamos"

27 de maig. Inici de sol·licitud cita prèvia atenció presencial

2 de juny. Inici d'atenció presencial

25 juny. Data límit de domiciliació bancària

29 juny. Últim dia per demanar cita prèvia per atenció telefònica o oficines

30 juny. Últim dia per presentar la declaració de renda i patrimoni.

Notícies relacionades