Fins el 17 de juliol es pot pagar la taxa comarcal de tractament de residus
Entre el 17 de maig i el 17 de juliol s’ha de pagar de forma voluntària la taxa de tractament de residus, un impost al que obliga la normativa europea i que grava la separació de la brossa que es fa al Centre de Tractament de Residus del Vallès (CTR). El Consell Comarcal, que serà l’encarregat de gestionar aquest impost a Rubí, Terrassa, Sabadell i Santa Perpètua, posa a disposició de la ciutadania un telèfon per atendre consultes i una pàgina web.
✍🏼 Belén Tierno Nebot
La nova normativa europea i estatal obliga que sigui la ciutadania qui assumeixi el 100% del cost del servei de recollida i tractament de residus, cosa que fins ara no passava. Els costos de tractament de la brossa (separació en fraccions al CTR) es repercuteixen de forma proporcional a tota la ciutadania de manera que els municipis que menys separen tenen un cost més elevat de tractament. L’impost s’aplica a tots els municipis però aquells que compten amb un sistema de recollida de residus amb identificació de la persona usuària tenen un càlcul més precís i individualitzat, mentre que els que no tenen el sistema de targeta, com Rubí, el càlcul es fa en base a la generació de brossa de tota la població i el nivell de separació de residus.
El rebut comarcal és el resultat de multiplicar el rebut municipal de la taxa de recollida de residus pel coeficient de cada municipi. En el cas de Rubí, el 0,5769. En aquest import hi ha incorporades les bonificacions reconegudes en la taxa de recollida de residus de cada ciutadà.

L'objectiu és reduïr residus i millorar la separació de brossa
La llei estatal de residus és una transposició de la normativa europea que diu que la responsabilitat dels residus és de qui els genera i que ho és fins que acaba el tractament d'aquell residu. El conseller comarcal Rafa Güeto explica que l'objectiu de la norma és reduïr la generació de brossa i augmentar la separació. Actualment, Rubí té una taxa de separació del 38,8%, gairebé deu punts per sota de la mitjana catalana (46,7%) i lluny de l'objectiu europeu de tenir una separació del 50% al 2035.
En els pròxims dies els rubinencs rebran a casa un rebut emès per l’Organisme de Recaptació Tributària de la Diputació de Barcelona i una carta amb els detalls de l’impost.

Nou servei d’atenció a la ciutadania del Consell Comarcal
El Consell Comarcal posa en marxa un centre de trucades per garantir l’atenció personalitzada als ciutadans. És el telèfon 93 518 00 54. També us podeu informar sobre el tribut a través de la nova pagina web www.tractamentresidus.consellvallesoccidental.cat

Es recomana domiciliar el pagament. Es pot fer fins el dia 20 de junyi el cobrament es farà efectiu l’1 de juliol. Es pot domiciliar directament a la seu electrònica de l’Organisme de Gestió Tributària (https://orgt.diba.cat) o bé trucant al 93 202 98 02.





