Argraf, líder en fabricació d’etiquetes de vi, s’expandeix des de Rubí

Empresa

Argraf és la companyia líder en disseny i fabricació d'etiquetes per a vins i caves amb més 900 milions d'ampolles cada any amb el seu segell. Després de dos anys a Catalunya i una important inversió en maquinària i formació de personal estan preparats per afrontar els reptes que planteja el sector.

✍🏼 Belen Tierno Nebot

El millor vi català de 2021 als premis Vinari porta etiqueta d'Argraf

Argraf va néixer a La Rioja l'any 1939 com una empresa d'arts gràfiques. Més tard, es va especialitzar en etiquetatge de vi, un pas gairebé natural tenint la seu a La Rioja Alabesa. Vuitanta-cinc anys més tard, continua sent una empresa familiar, però no ha deixat mai d'adaptar-se a les necessitats del sector. Miguel Ángel Torroba, net del fundador, va afrontar el 2022 un nou estímul per a la companyia: expandir-se a Catalunya, un dels seus mercats més importants. L'exconsultor, especialitzat processos empresarials, ha aportat el seu coneixement a la nau de Rubí millorant els procediments interns i amb l'adquisició de nova maquinària que els permet fabricar etiquetes més sofisticades, amb acabats d'alta qualitat, per tirades més curtes. Diu Torroba que amb l'última tecnologia d'impressió que han incorporat poden 'fabricar qualsevol etiqueta que es pugui imaginar'

[youtube v=hgpC8oOWfPE]

Argraf està al carrer Pont de Can Claverí, al polígon de La Llana. Fa dos anys van adquirir una empresa d'arts gràfiques que ja treballava per a grans marques de vi i cava. En aquest temps, han invertit 2 milions d'euros en adquirir una premsa flexogràfica MPS EF-430 i una màquina d'acabats MIDA MA-350 i ja preparen noves inversions en equipament tècnic per continuar millorant. Aquestes inversions els han permès millorar els seus productes i oferir acabats més complexos amb encunyats i diferents tipus de relleus. En el primer any d'implantació a Rubí van augmentar un 10% la seva facturació i esperen doblar-la en poc temps.

Freixenet ha renovat recentment el seu logotip amb etiquetes fabricades a Rubí

En aquest temps, també han augmentat el seu personal, han millorat processos i han ampliat la qualificació del personal que provenia de l'anterior companyia. El CEO d'Argraf a Rubí, explica que ha trobat un gran equip humà que amb la millora de la maquinària i el know how de l'empresa riojana, està preparat pels reptes que planteja un dels mercats espanyols més potents. Espanya és el tercer productor de vi del món i amb prop d'un milió d'hectàrees de vinya representa el 13% del conreu mundial de raïm.

Gràcies a la seu de Rubí, Argraf pot donar un servei més àgil i eficient als seus clients catalans. 'Necessitàvem estar a prop del nostre client català. Una comunitat amb 11 denominacions d'origen i amb presencia dels cellers més importants, necessitava tenir a Argraf més a prop', assegura Torroba.

La companyia, a més, busca estar arrelada al territori on desenvolupa la seva activitat i participa habitualment en esdeveniments relacionats amb el sector del vi. En el seu primer any a Catalunya, van traslladar un dels seus esdeveniments més importants a Catalunya. El certamen 'Sin límites a tu creatividad' es va fer a Sant Sardurní d'Anoia al 2022 i també al 2023. Més recentment, al febrer de 2024 van participar a la Barcelona Wine Week amb una taula rodona titulada 'Sense límits a la innovació: així seran les etiquetes de vi del futur' i al maig, a Hispack, el saló de l'embalatge de Barcelona.

El gerent d'Argraf Catalunya assegura que és un orgull dirigir una empresa que acompanya al mercat del vi, tan afermat a la societat espanyola i catalana i a més fer-ho des de Rubí, una població amb un important passat vitivinicola que aposta per recuperar la cultura del vi.