Ja es pot consultar el padró de vehicles que tributen sobre emissions de CO2
L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha publicat aquest dilluns 2 de setembre el padró definitiu corresponent a l'exercici 2023 de tots els vehicles que tributen per l'impost sobre les emissions de CO₂ (diòxid de carboni). Recordem que es tracta d'un impost que grava les emissions de diòxid de carboni tant de turismes com de furgonetes i motocicletes.

✍🏼 Patri Díaz Barroso
En total, es preveu recaptar gairebé 51 milions d'euros. Quantitat que retornarà a la ciutadania a través d'inversions per millorar el medi ambient i la mobilitat sostenible i potenciar la transició energètica. En total, estan subjectes a l'import 1.442.922 contribuents entre persones i jurídiques, i 1.759.105 vehicles.
Per tal de consultar aquest padró, només cal entrar a la Seu Electrònica de l'Agència Tributària de Catalunya i introduir, en el cas de tenir un sol vehicle, el NIF, la matrícula i si es té més d'un, caldrà certificat digital.

Segons informa el Departament d'Economia de la Generalitat, si el titular del vehicle o dels vehicles ha domiciliat el tribut, rebrà un càrrec en compte el dia 20 de novembre. En cas contrari, i si ja l'ha pagat l'any anterior, es pot pagar des del web a partir d'avui mateix o si no el titular rebrà una carta informativa i el paper del pagament. En qualsevol cas, s'ha de fer com a màxim el 20 de novembre.

Cal destacar que no estan subjectes d'aquest impost els vehicles 100 per 100 elèctrics, els ciclomotors, camions o vehicles que pesin més de 3,5 tones i els autocars i vehicles autoritzats a portar més de 9 persones. A més, estan exempts aquells vehicles adaptats per a la conducció de persones amb mobilitat reduïda, els vehicles amb matrícula de vehicle històric i els vehicles clàssics i si la quota a ingressar no supera els 6 euros.





