L'autopista C-16 al seu pas per Les Font continuarà sent de pagament
El govern català va aprovar dimarts la bonificació del 100% dels peatges de la C-16 entre Terrassa i Manresa i la C-32 entre Sitges i el Vendrell. La mesura, que s'aplicarà a partir del 4 de novembre, exclou els trajectes des de Terrassa a Rubí, Sant Cugat i Barcelona.

✍🏼 Pamela Martínez Ortega
L'eliminació del peatge de Les Fonts és una antiga reivindicació per millorar la mobilitat dels rubinencs i egarencs, així com per reduir el trànsit de la carretera de Rubí en hores punta, el temps que hi dediquen els residents i la contaminació que genera. La C-16, però, és responsabilitat de la Generalitat i està gestionada pel grup Abertis que té la concessió fins a l'any 2037. Moment, fins al qual el govern català no preveu la seva gratuïtat.
La bonificació a la C-16 i la C-32 s'aplicarà en els trajectes de mobilitat obligada i als usuaris que vagin i tornin en 24 hores de dilluns a divendres no festius. Per exemple, els viatges que es facin per anar i tornar de la feina o d'un centre educatiu.
Amb aquesta mesura el govern català vol descongestionar les carreteres C-55 i C-31 dels viatges que fan molts conductors cada dia i millorar la seguretat.
Per poder gaudir de la nova bonificació els usuaris de les vies hauran d'apuntar-se a un registre de mobilitat obligada abans del 4 de novembre i disposar d'un sistema de pagament dinàmic com el Via-T o l'app gratuïta Satelise en el cas de la C-16 i l'Awai en el cas de la C-32. El registre estarà operatiu al web d'Autema a principis d'octubre.
En el cas dels trajectes puntuals, l'executiu català ha aprovat una bonificació del 40,47% a la C-16 en el tram Manresa-Terrassa per als trajectes en hora punta, de 6.30 h a 10.30 h i de 17 h a 21 h. S'aplicarà a totes les categories tarifàries amb pagament dinàmic, utilitzant qualsevol mètode de telepeatge.
La resta de gratuïtats existents, es mantenen. És el cas de la gratuïtat a la ronda de Manresa a la barrera lateral, amb origen o destinació al nord, mitjançant qualsevol mitjà de pagament dinàmic o amb el registre previ de la matrícula.
O a la C-32, que es manté la gratuïtat per als moviments de la ronda del Penedès i la bonificació actual del 50% per a la mobilitat obligada al tram Castelldefels-Sitges.
També es mantenen els descomptes actuals per a vehicles amb alta ocupació (bonificació del 40%) i de zero i baixes emissions amb un 30% i un 75% de descompte, respectivament.





